Pages
▼
Friday, February 28, 2014
Thursday, February 27, 2014
ဖက္ဒရယ္ စနစ္ ဆုုိတာ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ပါ။
ျမန္မာ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြက ဖက္ဒရယ္ စနစ္ ကုုိေတာ့ မႀကိဳက္ဘူးတဲ့၊ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ေတာ့ ျပဌာန္းမယ္ ဆုုိပဲ။
လူမ်ဳိးတုုိင္း၊ ေဒသႏၱရတုုိင္းေဒသတုုိင္းမွာ ကုုိယ္ပုုိင္ျပဌာန္းခြင့္ ရွိရင္ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ဆုုိတာ မလုုိပါ။ ဘာျဖစ္လုုိ႔ ဆုုိေတာ့ ကုုိယ့္လူမ်ဳိး၊ ကုုိယ့္ဘာသာ၊ သာသနာ အေရး ကုုိယ္တုုိင္ လုုပ္ေဆာင္ခြင့္ရလုုိ႔ပါပဲ။
ဗမာလူမ်ဳိးေတြလဲ ဗမာေဒသေတြမွာ ကုုိယ့္နည္း ကုုိယ့္ဟန္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်င့္သုုံးခြင့္ ရွိသလုုိ၊ က်န္ တုုိင္းရင္းသား ေတြလဲ က်င့္သုုံးခြင့္ ရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္။
ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုု စနစ္ ဆုုိတာ တုုိင္းရင္းသားေတြ ကုုိယ့္ လူမ်ဳိး၊ ကုုိယ့္ စာေပ၊ ကုုိယ့္ ဘာသာစကား၊ ကုုိယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကုုိယ့္ဘာသာတရား ေတြကုုိ ကုုိယ္ပုုိင္ျပဌာန္းခြင့္ရဖုုိ႔ လုုိလားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ဳိးတုုိင္း၊ ေဒသႏၱရတုုိင္းေဒသတုုိင္းမွာ ကုုိယ္ပုုိင္ျပဌာန္းခြင့္ ရွိရင္ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ဆုုိတာ မလုုိပါ။ ဘာျဖစ္လုုိ႔ ဆုုိေတာ့ ကုုိယ့္လူမ်ဳိး၊ ကုုိယ့္ဘာသာ၊ သာသနာ အေရး ကုုိယ္တုုိင္ လုုပ္ေဆာင္ခြင့္ရလုုိ႔ပါပဲ။
ဗမာလူမ်ဳိးေတြလဲ ဗမာေဒသေတြမွာ ကုုိယ့္နည္း ကုုိယ့္ဟန္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်င့္သုုံးခြင့္ ရွိသလုုိ၊ က်န္ တုုိင္းရင္းသား ေတြလဲ က်င့္သုုံးခြင့္ ရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္။
ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုု စနစ္ ဆုုိတာ တုုိင္းရင္းသားေတြ ကုုိယ့္ လူမ်ဳိး၊ ကုုိယ့္ စာေပ၊ ကုုိယ့္ ဘာသာစကား၊ ကုုိယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကုုိယ့္ဘာသာတရား ေတြကုုိ ကုုိယ္ပုုိင္ျပဌာန္းခြင့္ရဖုုိ႔ လုုိလားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Wednesday, February 26, 2014
ဒီမုုိကေရစီ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ နဲ႔ ဘ၀တန္ဖုုိး
ဒီမုုိကေရစီ ေတာ့ လုုိခ်င္တယ္၊ လူတန္းစား၊ လူမ်ဳိး။ ဘာသာ ကုုိေတာ့ ခဲြျခားဆက္ဆံခ်င္တယ္ ဆုုိၿပီး ေရြးယူလုုိ႔ မရ ပါ။ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမုုိကေရစီ လူ႕ေဘာင္ တခုု နဲ႔ ႏုုိင္ငံတႏုုိင္ငံရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဟာလဲ တုုိက္ရုုိက္ ဆက္ႏြယ္ေနေလသည္။
ဒီမုုိကေရစီ ရဲ႕ အႏွစ္သာရ သည္ လူမ်ားစုုရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရ လုုိခ်င္တဲ့ အစုုိးရ ပုုံစံ ကုုိ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူမ်ားစုုရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ လူတန္းစား ခဲြျခားျခင္း မဟုုတ္။ လူမ်ားစုုက လူနည္းစုု ကုုိ အမ်ားသေဘာနဲ႔ သတ္ျဖတ္ ႏွိပ္ကြပ္လုုိ႔လဲ မရပါ။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ လူမ်ားစုုရဲဲ႕ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖါက္လုုိ႔မရပါ။
ဥပေဒ လုုိ႔ ဆုုိရာ၀ယ္ ႏုုိင္ငံတုုိင္းရဲ႕တည္ဆဲ ဥပေဒ ရွိသလုုိ ႏုုိင္ငံတကာ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားလဲ ရွိေလသည္။ နုုိင္ငံတနုုိင္ငံကုုိလဲ နုုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညြန္းနဲ႔ အရမ္းကုုိ ကြာျခားၿပီး ေရးဆဲြလုုိ႔ မရပါ။ ကုုိယ့္ႏုုိင္ငံကုုိ ဘယ္လုုိပုုံစံ လုုိ္ခ်င္တယ္၊ ကုုိယ့္ ႏုုိင္ငံကုုိ ေခတ္သစ္လူ႔ေဘာင္နဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္တာ လုုိခ်င္သလား၊ ေခတ္သစ္လူ႕ေဘာင္နဲ႔ ေသြဖယ္ၿပီး သီးသန္႕ ေနခ်င္သလား ဆုုိတာ အမ်ားျပည္သူက ဆုုံးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုုိ ဆုုံးျဖတ္မႈ မွန္ကန္ေအာင္လဲ ျပည္သူ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ အတန္းပညာ၊ ဥာဏ္ပညာ အရည္အေသြး ျမင့္မားမႈက စကား ေျပာလာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီမုုိကေရစီ လူ႔ေဘာင္ ကုုိ တည္ေဆာက္ရာမွာ အေရးအႀကီးဆုုံးသည္ ပညာေရးမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံဖုုိ႔ အေရးတႀကီး လုုိအပ္သည္။
ဒီမုုိကေရစီ ရဲ႕ အႏွစ္သာရ သည္ လူမ်ားစုုရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရ လုုိခ်င္တဲ့ အစုုိးရ ပုုံစံ ကုုိ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူမ်ားစုုရဲ႕ သေဘာဆႏၵအရ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ လူတန္းစား ခဲြျခားျခင္း မဟုုတ္။ လူမ်ားစုုက လူနည္းစုု ကုုိ အမ်ားသေဘာနဲ႔ သတ္ျဖတ္ ႏွိပ္ကြပ္လုုိ႔လဲ မရပါ။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ လူမ်ားစုုရဲဲ႕ သေဘာဆႏၵနဲ႔ ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖါက္လုုိ႔မရပါ။
ဥပေဒ လုုိ႔ ဆုုိရာ၀ယ္ ႏုုိင္ငံတုုိင္းရဲ႕တည္ဆဲ ဥပေဒ ရွိသလုုိ ႏုုိင္ငံတကာ ဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားလဲ ရွိေလသည္။ နုုိင္ငံတနုုိင္ငံကုုိလဲ နုုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညြန္းနဲ႔ အရမ္းကုုိ ကြာျခားၿပီး ေရးဆဲြလုုိ႔ မရပါ။ ကုုိယ့္ႏုုိင္ငံကုုိ ဘယ္လုုိပုုံစံ လုုိ္ခ်င္တယ္၊ ကုုိယ့္ ႏုုိင္ငံကုုိ ေခတ္သစ္လူ႔ေဘာင္နဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္တာ လုုိခ်င္သလား၊ ေခတ္သစ္လူ႕ေဘာင္နဲ႔ ေသြဖယ္ၿပီး သီးသန္႕ ေနခ်င္သလား ဆုုိတာ အမ်ားျပည္သူက ဆုုံးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုုိ ဆုုံးျဖတ္မႈ မွန္ကန္ေအာင္လဲ ျပည္သူ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ အတန္းပညာ၊ ဥာဏ္ပညာ အရည္အေသြး ျမင့္မားမႈက စကား ေျပာလာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီမုုိကေရစီ လူ႔ေဘာင္ ကုုိ တည္ေဆာက္ရာမွာ အေရးအႀကီးဆုုံးသည္ ပညာေရးမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံဖုုိ႔ အေရးတႀကီး လုုိအပ္သည္။
Tuesday, February 25, 2014
ခ်င္းေတာင္က အျဖစ္အပ်က္
ခ်င္းျပည္နယ္မွာ တဲ့။
ကရင္ဓမၼဆရာ တစ္ပါး ခ်င္းခရစ္ယာန္ ဘုုရားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ ဗမာလုုိ တရားေဟာရတယ္။
ခ်င္း ဆရာ တစ္ပါးက ခ်င္းလုုိ ဘာသာျပန္ေပး သတဲ့။ (သက္ႀကီးရြယ္အုုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဗမာ စကားမတတ္ၾကဘူး။)
ဒါနဲ႔ ခ်င္း ဆရာ ကလဲ ဗမာ စကား ကုုိ ခ်င္း လုုိ ဘာသာျပန္တာ တုုိက္ရုုိက္ အသုုံးအႏႈံးေတြ သိပ္ မရဘူး။
တေနရာမွာေတာ့ ကရင္ဆရာကေျပာတယ္။
"ေကာက္က်စ္ တယ္ ဆုုိတာ ဘုုရား အလုုိေတာ္နဲ႔ မညီဘူး။"
လုုိ႔ ေျပာလုုိက္တယ္…
ခ်င္း ဆရာကလဲ “ ေကာက္က်စ္“ ဆုုိတာကုုိ ခ်င္းလုုိ ဘယ္လုုိ ဘာသာျပန္ရမွန္းမသိေတာ့ဘူး… ဒါနဲ႔
“ဗမာ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးဟာ ဘုုရားအလုုိေတာ္နဲ႔ မညီဘူး၊“ ဆုုိၿပီး ဘာသာျပန္လုုိက္ေတာ့ အားလုုံး သေဘာေပါက္သြား သတဲ့။
ကရင္ဓမၼဆရာ တစ္ပါး ခ်င္းခရစ္ယာန္ ဘုုရားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ ဗမာလုုိ တရားေဟာရတယ္။
ခ်င္း ဆရာ တစ္ပါးက ခ်င္းလုုိ ဘာသာျပန္ေပး သတဲ့။ (သက္ႀကီးရြယ္အုုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဗမာ စကားမတတ္ၾကဘူး။)
ဒါနဲ႔ ခ်င္း ဆရာ ကလဲ ဗမာ စကား ကုုိ ခ်င္း လုုိ ဘာသာျပန္တာ တုုိက္ရုုိက္ အသုုံးအႏႈံးေတြ သိပ္ မရဘူး။
တေနရာမွာေတာ့ ကရင္ဆရာကေျပာတယ္။
"ေကာက္က်စ္ တယ္ ဆုုိတာ ဘုုရား အလုုိေတာ္နဲ႔ မညီဘူး။"
လုုိ႔ ေျပာလုုိက္တယ္…
ခ်င္း ဆရာကလဲ “ ေကာက္က်စ္“ ဆုုိတာကုုိ ခ်င္းလုုိ ဘယ္လုုိ ဘာသာျပန္ရမွန္းမသိေတာ့ဘူး… ဒါနဲ႔
“ဗမာ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးဟာ ဘုုရားအလုုိေတာ္နဲ႔ မညီဘူး၊“ ဆုုိၿပီး ဘာသာျပန္လုုိက္ေတာ့ အားလုုံး သေဘာေပါက္သြား သတဲ့။
Monday, February 24, 2014
ဖက္ဒရယ္ကုုိ ျငင္းပယ္ထားျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္။
လူမ်ဳိးတုုိင္းမွာ ရွိသင့္ရွိထုုိက္တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိေနရင္ ေသနတ္ကုုိင္စရာမလုုိပါ။
ျမန္မာျပည္ဟာ မဆင္းရဲသင့္ပဲ ဆင္းရဲေနရတဲ့ ႏုုိင္ငံ ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာ ကမာၻ႕ စီးပြါးေရး ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။
၂၀၁၃ ခုုႏွစ္ အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ျမန္မာႏုုိင္ငံရဲ႕ စီးပြါးေရး အခြင့္အေရးမ်ားကုုိ ေကာင္းေကာင္းေထာက္ျပထားပါတယ္။ သူတုုိ႔ အေျပာအရ ဆုုိရင္ ဘယ္လုုိမွ ဆင္းရဲစရာ အေၾကာင္းမရွိ။
ဘာျဖစ္လုုိ႔ ဆင္းရဲသလဲ။
ေျပာစရာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိမွာပါ။
ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္၊ စစ္အာဏာရွင္ေၾကာင့္၊ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္၊ ဆုုိရွယ္လစ္စနစ္ေၾကာင့္၊ ဗဟုုိဦးစီး စနစ္ေၾကာင့္၊ ႏုုိင္ငံေရးပဠိပကၡမ်ားေၾကာင့္၊ အျမင္မတူမႈမ်ားေသာေၾကာင့္၊ စသည္စသည္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးၾက၊ ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေတြအားလုုံးေၾကာင့္ ဆုုိတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကုုိ စဥ္းစားရမယ္။
ျပႆနာအရင္းအျမစ္ကေတာ့…
ျမန္မာျပည္ဟာ မဆင္းရဲသင့္ပဲ ဆင္းရဲေနရတဲ့ ႏုုိင္ငံ ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာ ကမာၻ႕ စီးပြါးေရး ပညာရွင္ေတြက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။
၂၀၁၃ ခုုႏွစ္ အာရွဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာမွာ ျမန္မာႏုုိင္ငံရဲ႕ စီးပြါးေရး အခြင့္အေရးမ်ားကုုိ ေကာင္းေကာင္းေထာက္ျပထားပါတယ္။ သူတုုိ႔ အေျပာအရ ဆုုိရင္ ဘယ္လုုိမွ ဆင္းရဲစရာ အေၾကာင္းမရွိ။
ဘာျဖစ္လုုိ႔ ဆင္းရဲသလဲ။
ေျပာစရာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိမွာပါ။
ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္၊ စစ္အာဏာရွင္ေၾကာင့္၊ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္၊ ဆုုိရွယ္လစ္စနစ္ေၾကာင့္၊ ဗဟုုိဦးစီး စနစ္ေၾကာင့္၊ ႏုုိင္ငံေရးပဠိပကၡမ်ားေၾကာင့္၊ အျမင္မတူမႈမ်ားေသာေၾကာင့္၊ စသည္စသည္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးၾက၊ ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေတြအားလုုံးေၾကာင့္ ဆုုိတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကုုိ စဥ္းစားရမယ္။
ျပႆနာအရင္းအျမစ္ကေတာ့…
ျပည္ေထာင္စုု ဆုုိတာ ပင္လုုံစာခ်ဳပ္ကလာတယ္။ ျမန္မာဘုုရင္မ်ားလက္ထက္က လာတာမဟုုတ္။
၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ မွာ ျပည္ေထာင္စုု ျမန္မာႏုုိင္ငံေတာ္ တည္ရွိခဲ့တဲ့ သမုုိင္းကုုိ ဗမာ ဘုုရင္မ်ား လက္ထက္က သမုုိင္းနဲ႔ ဆဲြသြင္းခဲ့တယ္။
ဗမာ ဘုုရင္မ်ား လက္လက္က ဘယ္ေတာ့ အခါမွ ျပည္ေထာင္စုု မဟုုတ္ခဲ့ပါ။
ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြက ဗမာဆုုိတဲ့ လူမ်ဳိး ျမင္ေတာင္ ျမင္ဖူးတာ မဟုုတ္။ ဗမာ စကားလဲ ေျပာတတ္တာ မဟုုတ္။ ရွမ္းျပည္သားေတြ အခုုထိ မႏၱေလးဆင္းရင္ ဗမာျပည္သြားမယ္ လုုိ႔ ေျပာၾကတယ္။
ျပည္ေထာင္စုုျမန္မာႏုုိင္ငံေတာ္ ဆုုိတာ ပင္လုုံစာခ်ဳပ္က လာတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ၁၉ ၄၈ မွာ ျပည္ေထာင္စုု ႀကီး ျဖစ္လာတယ္။
ဗမာ ဘုုရင္မ်ား လက္လက္က ဘယ္ေတာ့ အခါမွ ျပည္ေထာင္စုု မဟုုတ္ခဲ့ပါ။
ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြက ဗမာဆုုိတဲ့ လူမ်ဳိး ျမင္ေတာင္ ျမင္ဖူးတာ မဟုုတ္။ ဗမာ စကားလဲ ေျပာတတ္တာ မဟုုတ္။ ရွမ္းျပည္သားေတြ အခုုထိ မႏၱေလးဆင္းရင္ ဗမာျပည္သြားမယ္ လုုိ႔ ေျပာၾကတယ္။
ျပည္ေထာင္စုုျမန္မာႏုုိင္ငံေတာ္
ကခ်င္အလံ ရွင္းတမ္း
ကခ်င္အမ်ဳိးသားအလံ ကုုိ ေကအုုိင္ေအ အလံ နဲ႔ ေရာၿပီး မေရာင္းခုုိင္း၊ မသုုံးခုုိင္းျခင္းဟာ
ျဖစ္ႏုုိင္တာက
(၁) သိသိႀကီးနဲ႔ ကခ်င္လူမ်ဳိးမ်ားရဲ႕ အမ်ဳိးသားေရး လကၡဏာကုုိ ပေပ်ာက္သြားေအာင္ လုုပ္ေနျခင္း ျဖစ္တယ္။
(၂) မသိလုုိ႔ လုုပ္မိ၊ ေျပာမိပါတယ္ ဆုုိရင္၊ ျမန္မာအစုုိးရဟာ တုုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဆုုိင္တဲ့ အေရးကိစၥကုုိ အိမ္ေမြးေခြးေလာက္ေတာင္ ဂရုုမစုုိက္တာလဲ ျဖစ္ႏုုိင္တယ္။ (ကခ်င္ျပည္နယ္ေရာက္တဲ့ တုုိင္းမွဴးေတြက အိမ္ေမြးေခြးရဲ႕ ေမြးေန႔ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ေမြးေန႔ပဲြလုုပ္ၿပီး ေမွာင္ခုုိသမားေတြဆီက လက္ေဆာင္ လက္ခံတတ္ေလ့ ရွိတယ္၊ လုုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။)
Monday, February 17, 2014
Independence ဆုုိတာ ဗုုဒၶ တရား ျဖစ္တယ္။
ကုုိယ့္ကုုိကုုိယ္သာ အားကုုိးရာ ဆုုိတဲ့ တရားဟာ ဗုုဒၶတရားေတာ္ ျဖစ္တယ္ ဆုုိရင္ Independence ဆုုိတဲ့ အမွီအခုုိကင္းတဲ့ဘ၀ ကုုိ ေတာင္းေနတဲ့ လူမ်ဳိးေတြကုုိ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္စစ္စစ္ေတြ သေဘာမတူႏုုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိ။
KIA ရဲ႕ အရွည္က (မသိသူမ်ားအတြက္) Kachin Independence Army လုုိ႔ေခၚတယ္။ Independence ဆုုိတာ dependence (မွီခုုိ) ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဖက္ စကားလုုံးပါ။
ကခ်င္ေတြ ေတာင္းေနတာ ရုုိးရုုိးေလး၊ ေအာက္ျပည္က လူေတြကုုိ အားမကုုိးပဲ ရပ္တည္ဖုုိ႔ ျဖစ္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္
၀န္ခ်ီး အုုန္းျမင့္ ေျပာသလုုိ ျမန္မာျပည္တ၀န္းက ေက်းရြာတုုိင္းက ေက်ာင္းေတြ၊ ေရတြင္း ေတြကုုိ ၀န္ခ်ီးက လာလုုပ္ေပးဖုုိ႔မဟုုတ္။ အဲဒီ ေက်းရြာသူ၊ ေက်းရြာသားမ်ားကုုိ လုုပ္ပုုိင္ခြင့္ ေပးဖုုိ႔ပဲ အေရးႀကီးတာပါ။
ဒီလုုိ ေျပာလုုိက္ရင္ အဲဒီ အေသးအဖဲြအလုုပ္ေလးေတြကအစ အစုုိးရ မလုုပ္ခုုိင္းဘူး ဆုုိၿပီး ေျပာတယ္ ထင္ေနအုုံးမယ္။
ဆုုိလုုိခ်င္တာ အာဏာ ျဖစ္တယ္။
ေအာက္ေျခအဆင့္အထိ လုုပ္ပုုိင္ခြင့္ အာဏာ ေပးဖုုိ႔ ျဖစ္တယ္။
KIA ရဲ႕ အရွည္က (မသိသူမ်ားအတြက္) Kachin Independence Army လုုိ႔ေခၚတယ္။ Independence ဆုုိတာ dependence (မွီခုုိ) ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဖက္ စကားလုုံးပါ။
ကခ်င္ေတြ ေတာင္းေနတာ ရုုိးရုုိးေလး၊ ေအာက္ျပည္က လူေတြကုုိ အားမကုုိးပဲ ရပ္တည္ဖုုိ႔ ျဖစ္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္
၀န္ခ်ီး အုုန္းျမင့္ ေျပာသလုုိ ျမန္မာျပည္တ၀န္းက ေက်းရြာတုုိင္းက ေက်ာင္းေတြ၊ ေရတြင္း ေတြကုုိ ၀န္ခ်ီးက လာလုုပ္ေပးဖုုိ႔မဟုုတ္။ အဲဒီ ေက်းရြာသူ၊ ေက်းရြာသားမ်ားကုုိ လုုပ္ပုုိင္ခြင့္ ေပးဖုုိ႔ပဲ အေရးႀကီးတာပါ။
ဒီလုုိ ေျပာလုုိက္ရင္ အဲဒီ အေသးအဖဲြအလုုပ္ေလးေတြကအစ အစုုိးရ မလုုပ္ခုုိင္းဘူး ဆုုိၿပီး ေျပာတယ္ ထင္ေနအုုံးမယ္။
ဆုုိလုုိခ်င္တာ အာဏာ ျဖစ္တယ္။
ေအာက္ေျခအဆင့္အထိ လုုပ္ပုုိင္ခြင့္ အာဏာ ေပးဖုုိ႔ ျဖစ္တယ္။
စာေပေဟာေျပာပဲြ ျပႆနာမွာ ေတြ႕ရတဲ့ လူတန္းစား ႏွစ္မ်ဳိး
စာေပေဟာေျပာပဲြ ပိတ္သူ ဘုုန္းႀကီးမ်ားကုုိ အားေပးတဲ့လူမ်ားရဲ႕ အေကာင့္ ကုုိ တခုုခ်င္း ေလ့လာလုုိက္တဲ့ အခါမွာ
(၁) အဆဲသန္တဲ့အခ်က္
(၂) လက္ရွိအစုုိးရ ကုုိ တခါမွ မေ၀ဖန္ဖူးတဲ့အခ်က္၊ (မေ၀ဖန္တတ္တာလဲ ပါမယ္။)
(၃) စစ္တပ္ ကုုိ အမြန္းတင္တဲ့အခ်က္၊
(၄) က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ႏုုိင္ငံေရး စကား သိပ္မေျပာတတ္တဲ့အခ်က္၊ (ႏုုိင္ငံေရးအေၾကာင္း သိပ္နားမလည္သူမ်ားလဲပါ။)
(၅) ပညာအရည္အခ်င္း ႏွိမ့္က်ေနသူမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္၊
(၆) ႏုုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေနသူ ျဖစ္ေနရင္၊ ေအာက္ေျခအလုုပ္သမား ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္၊
(၇) တခ်ိန္လုုံး စစ္တပ္ ေလာ္ဘီ လုုပ္ေနသူမ်ား အားလုုံးပါ၀င္ေနတဲ့အခ်က္၊
(၈) ဗမာလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္
ေတြ သြားတူေနတာ ေတြ႕ရတယ္။
Census... a bullet that killed all the etnic solidarity in Myanmar
February 17, 2014 at 8:39am
၁၇ ေဖေဖာ္၀ါရီလ
by Khon Ja
အို ဘာတဲ႕တုန္း။။။ National Happiness နဲ႕ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြ႕ံျဖိဳးမႈကို တိုင္းတာတယ္။ ဟုတ္လား???
တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႕ စုေပါင္း ေတာင္းဆိုေနတာ သန္းေခါင္စာရင္း “မေကာက္ဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး” “စနစ္တက် မွန္ကန္စြာ၊ ေဘးအႏၱရယ္ကင္းစြာ၊ စည္းလံုးညီညႊတ္စြာ၊ လူတိုင္း ပူးေပါင္း ပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ေကာက္ယူဖို႕” ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမနက္မွာ... UNFPA က မိန္းမ ရာထူးၾကီးၾကီး ႏိုင္ငံျခားမ တေယာက္ ကၽြန္မ မႏိုးခင္းဖုန္းဆက္လာတယ္။
သန္းေခါင္စာရင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး Press Conference လုပ္တာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ သိခ်င္ပါသတဲ႕။ ဘာအတြက္ ေတာင္းဆိုသလဲ။ လြန္ခဲ႕တဲ႕ တပတ္က ေနျပည္ေတာ္မွာ အစည္းအေ၀း ဘာလို႕ လာမတက္သလဲ တဲ႕။ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္မက ျပန္ေျပာေတာ႕လည္း သန္းေခါင္စာရင္းေကာင္ျပီးရင္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ တိုင္ပင္မွာပါတဲ႕... ျပီးေတာ႕ ဒီကိစၥက နင္တို႕ အစိုးရနဲ႕ နင္တို႕ ေဆြးေႏြးရမွာတဲ႕။။ မွန္လိုက္တာ။
၁) ေနျပည္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ကို ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႕ လုပ္တယ္။ တိုင္းရင္းသား ထဲက ၄ မ်ဳိးပါသြားေပမဲ႕ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႕ ပါသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ By Name နဲ႕ ဖိတ္ခံရတဲ႕ လူေတြ ပါသြားတာ။ ကခ်င္အဖြဲ႕ကေတာ႕ By Name နဲ႕ ဖိတ္သူမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္မတို႕ ပို႕ခ်င္တဲ႕လူ ပို႕လို႕ရေအာင္ ၃ ရက္ အခ်ိန္ယူျပီး ညွိျပီး ျမစ္ၾကီးနားက ဆရာတေယာက္ကို ရေအာင္ အစားထိုး ထဲ႕လိုက္တယ္။
၂) အစိုးရနဲ႕ UNFPA က မလိမ္႔တပတ္ လုပ္ျပီး တက္လာတဲ႕ ပရိႆတ္ကို National Technical Advisory Committee ဆိုျပီးး welcome လုပ္ျပီး ေအာ္ေတာ္မက္တစ္ ကိုယ္႔လူ သူ႕ဘက္သား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္တယ္။ ဒီေလာက္ အေရးၾကီးတဲ႕ ကိစၥကို ၂ နာရီအတြင္းမွာ သူတို႕ျဖစ္ခ်င္တာ ေျပာလႊတ္တဲ႕ သေဘာ။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ႕ တိုင္းရင္းသား မ်ားက ေမးခြန္းျပန္ေမးတယ္။ အဲဒါကို ေ၀႔လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျဖေပးခဲ႕တယ္။ ကံဆိုးတာက ကိုယ္႔တိုင္းရင္းသား ေတြကလည္း သူတို႕ National Technical Advisory Committee အဖြဲ႕၀င္ ျဖစ္ဖို႕ လာတာမဟုတ္လို႕ လက္မခံပါဘူး လို႕ မေျပာခဲ႕ဘူး။
by Khon Ja
အို ဘာတဲ႕တုန္း။။။ National Happiness နဲ႕ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြ႕ံျဖိဳးမႈကို တိုင္းတာတယ္။ ဟုတ္လား???
တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႕ စုေပါင္း ေတာင္းဆိုေနတာ သန္းေခါင္စာရင္း “မေကာက္ဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး” “စနစ္တက် မွန္ကန္စြာ၊ ေဘးအႏၱရယ္ကင္းစြာ၊ စည္းလံုးညီညႊတ္စြာ၊ လူတိုင္း ပူးေပါင္း ပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ေကာက္ယူဖို႕” ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမနက္မွာ... UNFPA က မိန္းမ ရာထူးၾကီးၾကီး ႏိုင္ငံျခားမ တေယာက္ ကၽြန္မ မႏိုးခင္းဖုန္းဆက္လာတယ္။
သန္းေခါင္စာရင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး Press Conference လုပ္တာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ သိခ်င္ပါသတဲ႕။ ဘာအတြက္ ေတာင္းဆိုသလဲ။ လြန္ခဲ႕တဲ႕ တပတ္က ေနျပည္ေတာ္မွာ အစည္းအေ၀း ဘာလို႕ လာမတက္သလဲ တဲ႕။ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္မက ျပန္ေျပာေတာ႕လည္း သန္းေခါင္စာရင္းေကာင္ျပီးရင္ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ တိုင္ပင္မွာပါတဲ႕... ျပီးေတာ႕ ဒီကိစၥက နင္တို႕ အစိုးရနဲ႕ နင္တို႕ ေဆြးေႏြးရမွာတဲ႕။။ မွန္လိုက္တာ။
၁) ေနျပည္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ကို ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႕ လုပ္တယ္။ တိုင္းရင္းသား ထဲက ၄ မ်ဳိးပါသြားေပမဲ႕ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႕ ပါသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ By Name နဲ႕ ဖိတ္ခံရတဲ႕ လူေတြ ပါသြားတာ။ ကခ်င္အဖြဲ႕ကေတာ႕ By Name နဲ႕ ဖိတ္သူမဟုတ္ဘဲ ကၽြန္မတို႕ ပို႕ခ်င္တဲ႕လူ ပို႕လို႕ရေအာင္ ၃ ရက္ အခ်ိန္ယူျပီး ညွိျပီး ျမစ္ၾကီးနားက ဆရာတေယာက္ကို ရေအာင္ အစားထိုး ထဲ႕လိုက္တယ္။
၂) အစိုးရနဲ႕ UNFPA က မလိမ္႔တပတ္ လုပ္ျပီး တက္လာတဲ႕ ပရိႆတ္ကို National Technical Advisory Committee ဆိုျပီးး welcome လုပ္ျပီး ေအာ္ေတာ္မက္တစ္ ကိုယ္႔လူ သူ႕ဘက္သား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္တယ္။ ဒီေလာက္ အေရးၾကီးတဲ႕ ကိစၥကို ၂ နာရီအတြင္းမွာ သူတို႕ျဖစ္ခ်င္တာ ေျပာလႊတ္တဲ႕ သေဘာ။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ႕ တိုင္းရင္းသား မ်ားက ေမးခြန္းျပန္ေမးတယ္။ အဲဒါကို ေ၀႔လည္ေၾကာင္ပတ္ ေျဖေပးခဲ႕တယ္။ ကံဆိုးတာက ကိုယ္႔တိုင္းရင္းသား ေတြကလည္း သူတို႕ National Technical Advisory Committee အဖြဲ႕၀င္ ျဖစ္ဖို႕ လာတာမဟုတ္လို႕ လက္မခံပါဘူး လို႕ မေျပာခဲ႕ဘူး။
Saturday, February 15, 2014
သက္တန္႔ေရာင္လမ္းစဥ္
ခရစ္ယာန္က်မ္းစာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ လူသားေတြ ဆုုိးသြမ္းမႈ မ်ားလြန္းတာေၾကာင့္ ကမာၻႀကီးကုုိ တခါ ေဆးေၾကာခဲ့တယ္။ တကမာၻလုုံး ေရလြမ္းလုုိ႔ လူအမ်ားအျပား ေသေၾကခဲ့ရတယ္။ (ဒီကာလ ကုုိ သိပၺံပညာရွင္ေတြက ဒုုိင္ႏုုိေဆာ မ်ား မ်ဳိးသုုန္းခဲ့တုုန္းက အျဖစ္အပ်က္ နဲ႔ ုခုုိင္းနႈိင္းၾကပါတယ္။) ဘုုရားစကား ကုုိ လုုိက္နာတဲ့ ေနာဧ ဆုုိတဲ့ မိသားစုုက်န္ခဲ့တယ္။ သူတုုိ႔ မိသားစုု ကေတာ့ ဘုုရားရဲ႕ အႀကံအစည္ကုုိ ယုုံၾကည္ၿပီး ႀကိဳတင္ၿပီး ေလွသေဘၤာႀကီး တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ သူတုုိ႔ မိသားစုု ကုုိ ေနာက္ဆုုံး ဘုုရားသခင္ ျပခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နိမိတ္ လကၡဏာ ကေတာ့ သက္တန္႔ေရာင္ ပါပဲ။
သက္တန္႔ေရာင္ တည္ေနသ၍ ဘယ္ေသာအခါမွ ဒီလုုိ ေဘးဆုုိးနဲ႔ တရားမစီရင္ေတာ့ပါ။ ဆုုိသတဲ့။
ဆုုိလုုိခ်င္တာက
သက္တန္႔ေရာင္လုုိ အေရာင္အေတြးစုုံေနျခင္း ကုုိ လက္ခံတဲ့ လူ႔ေလာကဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ရွိမယ္ ဆုုိတဲ့ သေဘာပါ။
အဲဒီ အုုိင္ဒီယာ ကုုိ Unity in Diversity လုုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ေခၚၾကပါတယ္။
သက္တန္႔ေရာင္ တည္ေနသ၍ ဘယ္ေသာအခါမွ ဒီလုုိ ေဘးဆုုိးနဲ႔ တရားမစီရင္ေတာ့ပါ။ ဆုုိသတဲ့။
ဆုုိလုုိခ်င္တာက
သက္တန္႔ေရာင္လုုိ အေရာင္အေတြးစုုံေနျခင္း ကုုိ လက္ခံတဲ့ လူ႔ေလာကဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ရွိမယ္ ဆုုိတဲ့ သေဘာပါ။
အဲဒီ အုုိင္ဒီယာ ကုုိ Unity in Diversity လုုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ေခၚၾကပါတယ္။
Monday, February 10, 2014
2014 Myen Mung Yuptung Jahpan (2014 Census Myanmar) Hte Seng Nna Ningmu Tang Madun Dat Ai
2014
Census hte seng nna, KIO (Laiza) kaw galaw ai zuphpawng hta 'Kachin
(101)" kaw jawm bang na matu myit hkrum ai nga na lu ai hte maren,
Ningbaw Kaba a Rawt Malan Mungga hta mung Kachin (101) kaw jawm bang na
matu tsun da ai hpe mu lu nga ai.
Ndai hte seng nna loi mi dinglun mayu nngai...
Kachin (101) kaw jawm bang na matu ngu ai gaw tatut hta n mai byin ai masa re.
Asuya galaw da ai format nan shut taw ai re majaw, dai hpe hpang seng nna n mai shajaw ya ai.
Ja Ja Ninghkap Ra Ai,
N mai
hkap la ai. Dai format hpe nan ading tawk ninghkap ra ai, ngu nna mu lu
nngai. Gara hku ninghkap na, ngu ai hpe mahtang jawm myit yu yang kaja
na re.
Mungkan shawa chye hkra dai hpe ninghkap ra ai. Asuya hku nna amyu bawsang yawng ninghkap ai kata kaw nna galaw ai rai yang,
(1)
Shawa N-gun madun ra ai... KIO (Laiza) kaw galaw ai nga ai shaloi gaw
Asuya hku nna tara shang hkap la lu na yak ai. Dai majaw, Asuya Uphkang
ai kaw nga ai amyu sha ningbaw ningla ni hpe ninghkap n-gun madun na
matu jasu ra ai. N-gun jaw ra ai.
(2) Kade ninghkap tim, matut galaw na rai yang,
anhte amyu sha yawng 'boycott' galaw na matu jasu ra ai. Jahpan n bang
lawm na matu mung shawa hpe kata lam jasu ra ai.
(3) Dai zawn boycott galaw ai hpe UN chye hkra madi madun ra ai.
(4) Kaga amyu bawsang (ethnics) ni hte jawm jahkrup nna jawm ninghkap na matu masing galaw ra ai.
ngu nna hpaji jaw dat nngai.
Tsawra hkungga let,
Duwa Kachin (kachinduwa.blogspot.com)
Facebook Page - 'Duwa Kachin'
ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ကခ်င္ေတြရဲ႕ သမုုိင္းမ်ား ဖ်က္ျခင္း။
ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားသမုုိင္းမွာ အေရးအႀကီးဆုုံးဟာ သခ္်ဳိင္း ပါ။ ေနာက္လူေတြ သမုုိင္း အေထာက္အထား ျပန္ရွာ ရင္ သခ္်ဳိင္းမွာ ရွာတတ္ ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဗမာ အစုုိးရ ရဲ႕ လုုပ္ရပ္ဟာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ သမုုိင္းအေထာက္အထားမ်ား ကုုိ ဖ်က္ပစ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္ႏုုိင္ငံေတြမွာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မွတ္တမ္းဟာ သခ္်ဳိင္းမွာ ရွိ ပါတယ္။ ရာစုုႏွစ္မ်ားစြာ သူတုုိ႔ မဖ်က္ ပါဘူး။ သဘာ၀ေဘး အႏၱရယ္ ရဲ႕ ဖ်က္ဆီးမႈ ကုုိေတာင္ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ထားၾကပါတယ္။
ျမစ္ႀကီးနားမွာ ကခ်င္ေတြရဲ႕ သခ္်ဳိင္း ဘယ္ နွခါ ေျပာင္းရမွန္းေတာင္ မသိပါ။
သန္းေခါင္ စာရင္း ကိစၥ ေထာင္ခ်ီ ႏွစ္က
ခရစ္ယာန္ က်မ္းစာထဲမွာ သခင္ေယရႈ ေမြးဖြါးရာ သမုုိင္းအစမွာ ေရာမ အစုုိးရရဲ႕ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္တဲ့ ကိစၥ ကေန စခဲ့တာပါ။
ေျပာခ်င္တာ.. သူမ်ားႏုုိင္ငံေတြမွာ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္တာ နွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ ၾကာခဲ့ေလၿပီ။ ဘာ ျပႆနာမွ မရွိ။
ေရာမ အစုုိးရ ေခတ္မတုုိင္မီ ကတည္းက သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ျခင္းမွာ ကုုိယ့္ လူမ်ဳိး၊ ကုုိယ့္ဌာေန၊ ကုုိယ့္ ေမြးရပ္ ေဒသ မွာပဲ စာရင္း ထည့္ရတာပါ။
အဲဒါေၾကာင့္ သခင္ေယရႈ ရဲ႕ မိဘ မ်ားက သန္းေခါင္စာရင္း ထည့္ဖုုိ႔ သူတုုိ႔ ေမြးဖြါးရာ ေမြးရပ္ဇာတိ ျဖစ္တဲ့ ဗက္ဒ္ေလဟမ္ ၿမိဳ႕ေလးသိုု႔ ေန႔ည ခရီးနင္ သြားခဲ့တာပါ။ အဲဒီ အသြားလမ္းမွာတင္ သခင္ေယရႈ ကုုိ ေမြးခဲ့တယ္ လုုိ႔ သမုုိင္းအစ ဆုုိထားပါတယ္။
Sunday, February 9, 2014
Ndai wa hpe sadi ga!!!!!!!!!!!
Anhte Jinghpaw Wunpawng amyu sha ni gaw makam masham lam hku rai yang yawng hpe kam loi ai re majaw, tai hpyen wa gaw ladat amyu myu shaw nna shang wa ai hpe sadi ra ai.
Gospel Interview nga ai youtube hku sasana galaw nga ai Sam sara langai gaw grai nhten na zawn rai nga ai.
Thursday, February 6, 2014
ျမန္မာ နဲ႔ ထုုိင္း ဘာကြာလဲ?
ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ နွစ္ က ထုုိင္းႏုုိင္ငံမွာ က်င္းပ တဲ့ မေနာပဲြကုုိ ဒူ၀ါ သြားခဲ့ ပါတယ္။
ျပန္လာေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေမးတယ္။
ထုုိင္း နဲ႔ ျမန္မာ ဘာကြာလဲ တဲ့။
ကြာတာေတာ့ အမ်ားႀကီး ပါ။
ထင္သာ ျမင္သာ လူတကာ သိတဲ့ ထုုထည္ ပုုိင္း ေျပာရမယ္ ဆုုိရင္ေတာ့...
လမ္း၊ တံတား တုုိက္တာ အေဆာက္အအုုံ မုုိးနဲ႔ ေျမ ကြာတယ္။
ဖုုန္းကတ္ (SIM) ထုုိင္းမွာ အလကား ေပးတယ္ (ေလဆိပ္ အ၀င္မွာ)။ ျမန္မာမွာက ၅ သိန္း အထက္ ေပး၀ယ္ေနရဆဲ။ ဖုုန္းလုုိင္း ေနရာတကာ မိတယ္.. ျမန္မာမွာ ေအာ္ေျပာေနရဆဲ။
အင္တာနက္လုုိင္း ထုုိင္းမွာ တီဗီ နဲ႔ ၾကည့္လုုိ႔ ရေနခ်ိန္ ျမန္မာမွာ..... loading....
ျပန္လာေတာ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေမးတယ္။
ထုုိင္း နဲ႔ ျမန္မာ ဘာကြာလဲ တဲ့။
ကြာတာေတာ့ အမ်ားႀကီး ပါ။
ထင္သာ ျမင္သာ လူတကာ သိတဲ့ ထုုထည္ ပုုိင္း ေျပာရမယ္ ဆုုိရင္ေတာ့...
လမ္း၊ တံတား တုုိက္တာ အေဆာက္အအုုံ မုုိးနဲ႔ ေျမ ကြာတယ္။
ဖုုန္းကတ္ (SIM) ထုုိင္းမွာ အလကား ေပးတယ္ (ေလဆိပ္ အ၀င္မွာ)။ ျမန္မာမွာက ၅ သိန္း အထက္ ေပး၀ယ္ေနရဆဲ။ ဖုုန္းလုုိင္း ေနရာတကာ မိတယ္.. ျမန္မာမွာ ေအာ္ေျပာေနရဆဲ။
အင္တာနက္လုုိင္း ထုုိင္းမွာ တီဗီ နဲ႔ ၾကည့္လုုိ႔ ရေနခ်ိန္ ျမန္မာမွာ..... loading....
စစ္ျဖစ္ရျခင္း ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တဲြ ဆုုိးက်ဳိးမ်ား ႏွင့္ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထုုိက္ေသာ နုုိင္ငံေရး လမ္းစဥ္
ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္တာကာလမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ နဲ႔ ျမန္မာ အစုိးရ တပ္ၾကား စစ္ပဲြသတင္းေတြ
ဖတ္ၿပီး Facebook ေပၚက ေကာမ္မန္႔ေတြကုိ ဖတ္ရင္း အေတြး တခု ရလာပါတယ္။
ျမန္မာ စစ္တပ္ အတုိင္းအ၀ုိင္းကေတာ့ သူပုန္မုိ႔လုိ႔ တုိက္တယ္ ေပါ့၊ ကခ်င္လူမ်ဳိးေတြကုိ
တုိက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာညာ ဆုိၿပီး ေျပာေနတာေတြ႕ရပါတယ္။
အလားတူပဲ ကခ်င္လူမ်ဳိးလုိ႔ ထင္ရတဲ့ လူငယ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကလဲ မေက်မနပ္နဲ႔
တုန္႔ျပန္တာေတြ ဆဲတာေတြ ေတြ႕လာရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ……
ျမန္မာ အစုိးရ က၊ ဥပေဒအရ လုပ္တယ္ပဲ ဆုိဆုိ၊ အစိုးရ စစ္တပ္မုိ႔လုိ႔ လုပ္ရမယ့္တာ၀န္ရွိုလုိ႔ပဲ
ေျပာေျပာ ကခ်င္ေတြရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ျမန္မာ စစ္တပ္ဟာ ကခ်င္ေတာ္လွန္ေရး စစ္တပ္ကုိ တုိက္ေနတဲ့
ရန္သူ စစ္တပ္ပါပဲ၊ အစုိးရအျဖစ္ တရား၀င္တဲ့ စစ္လုိ႔ မျမင္ပါဘူး။
ဒီလုိပဲ ျမန္မာ လူမ်ဳိးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာ အစုိးရ စစ္တပ္ အေနနဲ႔ အခုလုိ
ကခ်င္ေတာ္လွန္ေရး စစ္တပ္ကုိ တုိက္ထုတ္ေနတာ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ကာကြယ္ေရး အလုပ္လုိ႔
ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဘာသာ၊ သာသနာ ကုိ ကာကြယ္တယ္ လုိ႔ေတာင္ ထင္ပါအုံးမယ္။
Wednesday, February 5, 2014
စိတ္ပ်က္ စရာ ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာ့ သန္းေခါင္စာရင္း
ယူအန္ က ေန ျမန္မာ နိုုင္ငံ ကုုိ နွစ္ေပါင္း သုုံးဆယ္ ေက်ာ္ အထိ သန္းေခါင္ စာရင္း အမွန္အကန္ မရွိပဲ အုုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစုုိးရ အတြက္ အကူအညီ ေပးခဲ့ ပါတယ္။
နည္းနည္းေနာေနာ မဟုုတ္... ေဒၚလာ သန္းခ်ီ ပါ။
ဒါေပမယ့္ ဗမာ အစုုိးရ က လက္နက္ တဖြယ္ အသုုံးခ်ခဲ့တယ္။
ျမစ္ႀကီးနား မွာ ခရုုိင္ လ၀က အရာရွိ လုုိက္ေဟာတဲ့ ပဲြေတြမွာ ေျပာသြားတာက တျခားေတာ့ သိပ္မမွတ္မိ... သူ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ေျပာတာက
“နိုုင္ငံေတာ္က ေစတနာ နဲ႔ ေငြကုုန္ေၾကးက်ခံၿပီး လုုပ္ေပးတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျပည္သူ အားလုုံး အားသက္တေရာ ပါ၀င္ ၾကပါ။“ ဆုုိသတဲ့။ (မသိတဲ့ ေတာသူ ေတာင္သား၊ သတင္း မဖတ္တဲ့ လူေတြအတြက္ ေတာ့ ဟုုတ္ပ့ ေပါ့။ သူမ်ား က အကုုန္အက် ခံ ေပး တာ မသိရွာပဲကုုိး။)